Το gaming στα σχολεία… σωστό ή λάθος;

Το gaming συμβαίνει, υπάρχει και θα υπάρχει… ήρθε για να μείνει!

Δεν είναι μόνο επιλογή χόμπι, είναι επιλογή σπουδών, είναι επιλογή επαγγελματικού προσανατολισμού. 

Στην GGA εξετάζουμε “σωστό ή λάθος”, παίρνουμε την ευθύνη και αξιοποιούμε αυτό που συμβαίνει.

Με σωστό coaching και σωστή εκπαίδευση μετατρέπουμε τη φιλοδοξία ενός gamer σε επιδίωξη, το πάθος του σε καριέρα και τα όνειρα του σε στόχους. Συμβάλλουμε στην απενοχοποίηση του ηλεκτρονικού αθλητισμού και ακυρώνουμε λέξεις που αποδίδουν απαξιωτικούς χαρακτηρισμούς.  Ας μην ξεχνάμε ότι οι λέξεις έχουν δύναμη, δημιουργούν συναισθήματα και επηρεάζουν απόψεις. Ακούμε για “ψηφιακούς ηλίθιους”, όταν ο κόσμος του gaming στην πλειονότητα περιβάλλεται από “ψηφιακούς έξυπνους” με πρόγραμμα και στόχο. Ακούμε για “ψηφιακή αποβλάκωση” εξαιτίας του χρόνου που αφιερώνει ο gamer στο παιχνίδι, ενώ πρόκειται για  “ψηφιακή οξύνοια” καθότι οι ώρες που παίζει δεν αποτελούν από μόνες τους κριτήριο εξάρτησης.

 

Γονείς, εκπαιδευτικοί, αποδεχθείτε αυτό που συμβαίνει. Ρωτήστε, ακούστε, ενημερωθείτε, συνεργαστείτε και στηρίξτε την επιλογή. Είστε σημαντικοί και απαραίτητοι. Εσείς αποτελείτε ουσιαστικό μέρος της διαχείρισης, της διασφάλισης, της προστασίας των παιδιών από τα πρώτα τους βήματα. Εσείς είστε οι πρώτοι που διακρίνετε τα ταλέντα, τα δυνατά και τα αδύνατα σημεία τους. Στηρίξτε την επιλογή τους και διδάξτε τους πως να λειτουργούν πολυδιάστατα, ώστε να μη χρειαστεί να φθάσετε σε σημείο υψηλής επιτήρησης έως και εκτός ελέγχου. 
Το gaming μπορεί να είναι ο καλός σας σύμμαχος αφού μέσω αυτού διαμορφώνονται και αναπτύσσονται οι δεξιότητες τους. 

Ερευνα του RMIT, Βασιλικού Ινστιτούτου Τεχνολογίας της Μελβούρνης, έδειξε ότι οι έφηβοι που παίζουν διαδικτυακά παιχνίδια σε καθημερινή βάση, είναι περισσότερο πιθανό να έχουν καλύτερες επιδόσεις στο σχολείο.  Χορηγοί σε επίπεδο γυμνασίου και κολεγίου αναφέρουν ότι ένας σημαντικός αριθμός συμμετεχόντων στα esports ενδιαφέρεται για την επιστήμη, την τεχνολογία, τη μηχανική και τα μαθηματικά. Σύμφωνα με τον διευθυντή των κολεγιακών esports της Riot Games, σχεδόν τα δύο τρίτα των παικτών τους στο League of Legends  το 2018 ειδικεύτηκαν σε τομείς STEM.

 

Στο εξωτερικό το gaming μετρά χρόνια στον χώρο της εκπαίδευσης. Σχεδόν 100 κολέγια και πανεπιστήμια είναι μέλη του National Association of Collegiate Esports (NACE), του επίσημου φορέα διοίκησης για τα πανεπιστημιακά esports. Πάνω από 250 ακόμη έχουν προγράμματα συλλόγων. Σχεδόν 200 κολέγια των ΗΠΑ προσφέρουν συλλογικά περίπου 15 εκατομμύρια δολάρια το χρόνο σε υποτροφίες esports.

 

Από την GGA