Τι είναι Esports
Τα Esports ή “ηλεκτρονικός αθλητισμός” είναι ένας νέος σχετικά τομέας στην παγκόσμια βιομηχανία. Έχει τις ρίζες του στις αρχές της δεκαετίας του ’70, όπου στις ΗΠΑ διοργανώνεται το πρώτο τουρνουά ηλεκτρονικών παιχνιδιών, με έπαθλο την ετήσια συνδρομή στο περιοδικό “Rolling Stone”. Ουσιαστικά όμως εξελίχθηκαν την πρώτη δεκαετία του 2000, βασιζόμενα στη ραγδαία εξάπλωση του Internet και την άμεση πρόσβαση σε αυτό. Παιχνίδια που παίζονταν σε μικρή κλίμακα από λίγους, απρόσμενα οδηγήθηκαν σε μαζικές παγκόσμιες επιτυχίες με τη συμμετοχή εκατομμυρίων ατόμων καθημερινά.
Το 60% περίπου αφορά ηλικίες μεταξύ 18 και 34, ενώ σχεδόν το 10% οι φίλοι των Esports είναι άνω των 45 ετών.
Οι αριθμοί του χώρου του πρωταθλητισμού των Esports εντυπωσιάζουν:
- 475.000.000 δολάρια ήταν ο τζίρος του 2013 για την εταιρεία WARGAMING LLC, δημιουργό του επιτυχημένου Word of Tanks, κατόχου του παγκοσμίου ρεκόρ Guinness για τον μεγαλύτερο αριθμό παικτών συνδεδεμένων σε ένα παιχνίδι την ίδια στιγμή (150.000)
- 71.500.000 θεατές παρακολούθησαν αγώνες Esports, το 2013 και αυτό ήταν από ότι φαίνεται η αρχή μιας νέας εποχής.
- 10.931.103 δολάρια ήταν το συνολικό έπαθλο για το “The International”, την τελική φάση του παγκόσμιου πρωταθλήματος DOTA2, για το 2014
- 150.000.000 δολάρια και πλέον, διανεμήθηκαν συνολικά στους παίκτες το 2018, ενώ η χρονιά έκλεισε με συνολικά έσοδα ύψους 865 εκατ. δολαρίων.
- NewZoo 2019 Global Esports Market Report: “Tο 2019 τα έσοδα από τα ηλεκτρονικά αθλήματα στην Ευρώπη ξεπέρασαν το 1 δισ. Δολάρια”
- Ο παγκόσμιος τζίρος της βιομηχανίας των games ξεπερνά αρκετά εκείνον του κινηματογράφου και της μουσικής μαζί. Το 2020 μόνο οι ηλεκτρονικές αγορές ξεπέρασαν τα 180 δις. Δολάρια
- Με βάση δημοσιεύματα ειδικών για το 2022, τα έσοδα από τα Esports ξεπέρασαν το 1,5 δισ. δολάρια και το κοινό ξεπέρασε τα 532 άτομα.
Τα Esports σε επαγγελματικό επίπεδο υποστηρίζονται από μια ολόκληρη βιομηχανία, παρέχοντας διάφορες θέσεις εργασίας.
Πλην των παικτών (Gamers) ή προπονητών (Coaches), συναντάμε Επιχειρηματίες που δημιουργούν Επαγγελματικές Ομάδες, Event Planners, Scouts, Managers, Υπεύθυνους Δημοσίων Σχέσεων.
Καθημερινά, χιλιάδες gamers παίζουν με στόχο την κορυφή, συμμετέχοντας σε online τουρνουά που διοργανώνονται κάθε εβδομάδα.
Στη χώρα μας τα Esports έκαναν εμφανή την παρουσία τους το 2010 κυρίως με το παιχνίδι Lol. Συγχρόνως, δημιουργήθηκαν ιστοσελίδες όπως το Twitch.tv, οι οποίες παρέχουν ζωντανή αναμετάδοση (online streaming). Έτσι, δίνοντας τη δυνατότητα σε κάθε ενδιαφερόμενο να παρακολουθεί από τον υπολογιστή του το παιχνίδι που τον ενδιαφέρει, ο “ηλεκτρονικός αθλητισμός” κρατά σταθερή ανοδική πορεία πλέον και στην Ελλάδα κερδίζοντας όλο και περισσότερους οπαδούς.
Η είσοδος και η ανοδική πορεία των Esports στη χώρα μας γίνεται απόλυτα κατανοητή, εάν τα συγκρίνουμε με την προ 100 χρόνων είσοδο του ποδοσφαίρου και την σημερινή του εξέλιξη!
Δεξιότητες, Οφέλη & Προοπτικές
Οι παραδοσιακές ακαδημαϊκές δομές, έχουν πλέον αρχίσει και αυτές να αναγνωρίζουν τον καίριο ρόλο στη διαμόρφωση και την ανάπτυξη δεξιοτήτων (skills) μέσω του gaming όπως:
- Αντίληψη
- Αντανακλαστικά
- Αυτοπεποίθηση
- Διαπραγμάτευση
- Ευρηματικότητα
- Επικοινωνία
- Επίλυση Προβλημάτων
- Επιμονή στην Επιδίωξη του Στόχου
- Διαχείριση Χρόνου
- Διαχείριση Αλλαγών
- Δημιουργικότητα
- Ηγεσία
- Κριτική Σκέψη
- Λογική
- Μνήμη
- Ομαδικότητα
- Προσαρμοστικότητα
- Συναισθηματική Ισορροπία
- Χωρικός Προσανατολισμός
Ακαδημαϊκά Ιδρύματα του εξωτερικού, στις ΗΠΑ και τη Ν. Κορέα, προσφέρουν υποτροφίες χιλιάδων δολαρίων σε επιτυχημένους gamers, ενώ οι “ομάδες” και τα “πρωταθλήματα” των Esports στο κολεγιακό επίπεδο αναπτύσσονται με γεωμετρική πρόοδο.
Μεγάλες επιχειρήσεις σε παγκόσμιο επίπεδο,
* Προσεγγίζουν το gaming, τόσο στην κατεύθυνση της προσέλκυσης και επιλογής νέων προσλήψεων, όσο και στην ανάπτυξη στελεχών κάθε βαθμίδας, μέσω εκπαιδευτικών gaming προγραμμάτων.
* Αποδέχονται τα οφέλη που μπορεί να αποκτήσει ένας gamer και πως αυτά μπορούν να αποτελέσουν έναν ουσιαστικό πολλαπλασιαστή της αποδοτικότητάς του.
* Στρέφονται στο gaming είτε σαν προσόν του υποψηφίου, είτε σαν κίνητρο του υπαλλήλου.
Ακόμη και ο Αμερικανικός Στρατός χρησιμοποιεί το επιτυχημένο game «America’s Army» από το 2002, ώστε να προκαλέσει ενδιαφέρον για εισροή νέων στις τάξεις του. Μελετητές το χαρακτηρίζουν ως το στρατολογικό εργαλείο, που έχει αποφέρει τον μεγαλύτερο αριθμό κατατάξεων στην ιστορία του στρατεύματος εν καιρώ ειρήνης.
Η Σχολή αναγνωρίζει τον τεράστιο ρόλο που ήδη παίζει το gaming στην ζωή μας και την ακόμη μεγαλύτερη διείσδυση που θα έχει σε κάθε ανθρώπινη δραστηριότητα στο μέλλον.
Με το πρόγραμμα της στηρίζει τους επαγγελματίες gamers με διεθνείς προοπτικές, τους ερασιτέχνες gamers που απολαμβάνουν τα οφέλη και την ψυχαγωγία που τους προσφέρουν τα αγαπημένα τους παιχνίδια, αλλά και όσους ενδιαφέρονται για την προσωπική τους ανάπτυξη.