Τι είναι Esports
Τα Esports ή “ηλεκτρονικός αθλητισμός” είναι ένας νέος σχετικά τομέας στην παγκόσμια βιομηχανία. Έχει τις ρίζες του στις αρχές της δεκαετίας του ’70, όπου στις ΗΠΑ διοργανώνεται το πρώτο τουρνουά ηλεκτρονικών παιχνιδιών, με έπαθλο την ετήσια συνδρομή στο περιοδικό “Rolling Stone”. Ουσιαστικά όμως εξελίχθηκαν την πρώτη δεκαετία του 2000, βασιζόμενα στη ραγδαία εξάπλωση του Internet και την άμεση πρόσβαση σε αυτό. Παιχνίδια που παίζονταν σε μικρή κλίμακα από λίγους, απρόσμενα οδηγήθηκαν σε μαζικές παγκόσμιες επιτυχίες με τη συμμετοχή εκατομμυρίων ατόμων καθημερινά.
Το 60% περίπου αφορά ηλικίες μεταξύ 18 και 34, ενώ σχεδόν το 10% οι φίλοι των Esports είναι άνω των 45 ετών.
Οι αριθμοί του χώρου του πρωταθλητισμού των Esports εντυπωσιάζουν:
- 475.000.000 δολάρια ήταν ο τζίρος του 2013 για την εταιρεία WARGAMING LLC, δημιουργό του επιτυχημένου Word of Tanks, κατόχου του παγκοσμίου ρεκόρ Guinness για τον μεγαλύτερο αριθμό παικτών συνδεδεμένων σε ένα παιχνίδι την ίδια στιγμή (150.000)
- 71.500.000 θεατές παρακολούθησαν αγώνες Esports, το 2013 και αυτό ήταν από ότι φαίνεται η αρχή μιας νέας εποχής.
- 10.931.103 δολάρια ήταν το συνολικό έπαθλο για το “The International”, την τελική φάση του παγκόσμιου πρωταθλήματος DOTA2, για το 2014
- 150.000.000 δολάρια και πλέον, διανεμήθηκαν συνολικά στους παίκτες το 2018, ενώ η χρονιά έκλεισε με συνολικά έσοδα ύψους 865 εκατ. δολαρίων.
- NewZoo 2019 Global Esports Market Report: “Tο 2019 τα έσοδα από τα ηλεκτρονικά αθλήματα στην Ευρώπη ξεπέρασαν το 1 δισ. δολάρια”
- Ο παγκόσμιος τζίρος της βιομηχανίας των games ξεπερνά αρκετά εκείνον του κινηματογράφου και της μουσικής μαζί. Το 2020 μόνο οι ηλεκτρονικές αγορές ξεπέρασαν τα 180 δις. δολάρια
- Με βάση δημοσιεύματα ειδικών, το 2022 τα έσοδα από τα Esports ξεπέρασαν τα 1,5 δισ. δολάρια ενώ το κοινό ξεπέρασε τα 532 άτομα και το 2023 τα έσοδα άγγιξαν τα 200 δισ. δολάρια.
Καθημερινά, χιλιάδες gamers παίζουν με στόχο την κορυφή. Κανόνες, κανονισμοί, δεοντολογία, συνθέτουν ένα ασφαλές πλαίσιο για την δίκαιη διεξαγωγή των παιχνιδιών και την εύρυθμη λειτουργία των διοργανώσεων.
Κάθε παιχνίδι έχει τους δικούς του κανόνες που καθορίζονται από τον δημιουργό του και αυτοί αφορούν στη σωστή χρήση και διασφάλιση των πνευματικών δικαιωμάτων, στο πώς παίζεται το παιχνίδι, τι επιτρέπεται τι όχι, ποια η διαχείριση νίκης – ήττας, ποια η αντιμετώπιση διαφορών – ενστάσεων – παραβάσεων.
Αντίστοιχα οι διοργανώσεις διέπονται από κανονισμούς που αφορούν στη διαδικασία διεξαγωγής των αγώνων, στις προϋποθέσεις συμμετοχής, στην καταπολέμηση ντόπινγκ, στη στάση των παικτών και τον τρόπο αντιμετώπισης παραβατικής συμπεριφοράς.
Στο κεφάλαιο “συμπεριφορά” δίδεται μεγάλη έμφαση καθώς αφορά στη δεοντολογία των Esports με βασικές αρχές την ευγενή άμιλλα, τον επαγγελματισμό, τον σεβασμό, τη διαφάνεια.
Η τήρηση των προαναφερομένων προάγει την υγιή ανταγωνιστικότητα και ανάπτυξη του χώρου της βιομηχανίας του ηλεκτρονικού αθλητισμού.
Στη χώρα μας τα Esports έκαναν εμφανή την παρουσία τους στα τέλη της δεκαετίας του 2000, με μεγάλα τουρνουά κυρίως στο Lol να πραγματοποιούνται στις αρχές της δεκαετίας του 2010 μέσω οργανισμών και τοπικών ομάδων. Συγχρόνως, δημιουργήθηκαν ιστοσελίδες όπως το Twitch.tv, οι οποίες παρέχουν ζωντανή αναμετάδοση (online streaming). Έτσι, δίνοντας τη δυνατότητα σε κάθε ενδιαφερόμενο να παρακολουθεί από τον υπολογιστή του το παιχνίδι που τον ενδιαφέρει αλλά και να συμμετέχει, ο “ηλεκτρονικός αθλητισμός” κρατά σταθερά ανοδική πορεία πλέον και στην Ελλάδα κερδίζοντας όλο και περισσότερους οπαδούς.
Η είσοδος και η ανοδική πορεία των Esports στην Ελλάδα γίνεται απόλυτα κατανοητή, εάν τα συγκρίνουμε με την προ 100 χρόνων είσοδο του ποδοσφαίρου και την σημερινή του εξέλιξη!
Από την δεκαετία του 2010 φθάνουμε στην δεκαετία του 2020, όπου συγκεκριμένα τον Μάρτιο του 2022 τα Esports κατοχυρώθηκαν και επισήμως. Η πολιτεία πήρε θέση αναγνώρισής τους δίνοντας έτσι το πράσινο φως σε όσους ενδιαφέρονται να δραστηριοποιηθούν στην τεράστια βιομηχανία του ηλεκτρονικού αθλητισμού.
Η Σχολή αναγνωρίζει τον τεράστιο ρόλο που ήδη παίζει το gaming στην ζωή μας και την ακόμη μεγαλύτερη διείσδυση που θα έχει σε κάθε ανθρώπινη δραστηριότητα στο μέλλον.
Με το πρόγραμμα της στηρίζει τους επαγγελματίες gamers με διεθνείς προοπτικές, τους ερασιτέχνες gamers που απολαμβάνουν τα οφέλη και την ψυχαγωγία που τους προσφέρουν τα αγαπημένα τους παιχνίδια, αλλά και όσους ενδιαφέρονται για την προσωπική τους ανάπτυξη.