Στην εκπνοή του 2021 τέθηκε σε διαβούλευση σχέδιο νόμου του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού της χώρας μας, που περιλαμβάνει διατάξεις αναφορικά με τον ηλεκτρονικό αθλητισμό (Esports).

Η αναγνώριση των Esports είναι μία καλή αρχή, παρότι το νομοσχέδιο κατηγοριοποιεί τα παιχνίδια με το να αποδέχεται και να αναγνωρίζει ως ηλεκτρονικά αθλήματα, όσα αποτελούν ψηφιακή αναπαράσταση γνωστού αθλήματος, ατομικού ή ομαδικού, που καλλιεργείται από τις ήδη αναγνωρισμένες αθλητικές ομοσπονδίες (όπως ποδόσφαιρο, αντισφαίριση, μαχητικές τέχνες, μηχανοκίνητος αθλητισμός, καλαθοσφαίριση).
Είτε μιλάμε για FIFA είτε για Lol ή Fortnite ή Rocket League ή… όλα είναι Esports.

Ο ορισμός είναι ένας και από τους gamers απαιτούνται οι ίδιες δεξιότητες ό,τι κ αν παίζουν.
Η μερική αναγνώριση ενισχύει την επί σειρά ετών δαιμονοποίηση των MOBA / FPS παιχνιδιών προσάπτοντας τους βία με φόντο κάστρα, όπλα, σπαθιά και στερεί το δικαίωμα της ευκαιρίας σε εκατοντάδες Έλληνες gamers να αναδείξουν τα ταλέντα τους.
Όμως ούτε λόγος για κλασικά αθλήματα που εμπεριέχουν βία σε βαθμό καθολικής σωματικής βλάβης. Ice hockey, Rugby, Πυγμαχία, Αμερικάνικο και Αυστραλέζικο ποδόσφαιρο, είναι κάποια από τα πιο βίαια αθλήματα. Ποικίλουν οι τραυματισμοί σε όλο το σώμα, τα σπασμένα κόκκαλα, οι διασείσεις, έως και αναπηρία.

Ο ορισμός Esports είναι ένας, περιλαμβάνει όλα τα ηλεκτρονικά παιχνίδια και δεν γίνεται να εννοούμε κάτι διαφορετικό όταν μιλάμε για τα Esports στην Ελλάδα.
Πανεπιστήμια όπως το Robert Morris (RMU) και το Πανεπιστήμιο της Pikeville (UPike), υποστηρίζουν ομάδες eSports όπου έχουν γίνει δημοφιλείς παίζοντας League of Legends. Παρέχουν στους παίκτες προπονητή σε ειδικές εγκαταστάσεις αξίας χιλιάδων δολαρίων και τους αντιμετωπίζουν όπως τους παραδοσιακούς αθλητές ποδοσφαίρου, μπάσκετ, και μπέιζμπολ.
Η Riot Games, όταν η κολεγιακή ομάδα του League of Legends του πανεπιστημίου RMU κατέλαβε τη δεύτερη θέση σε κολεγιακό πρωτάθλημα της Βόρειας Αμερικής, έδωσε μια υποτροφία αξίας 15.000 δολαρίων σε καθένα από τα έξι μέλη της ομάδας.
Ενώ αυτά συμβαίνουν στο εξωτερικό, στη δική μας εκπαιδευτική κοινότητα είτε δημοσίου είτε ιδιωτικού καθεστώτος, δεν είναι δυνατή ούτε καν η πρόσβαση για μία απλή παρουσίαση του τι είναι Esports και ποια είναι σήμερα τα Esports στην Ελλάδα.

Οι αποκλεισμοί που παρουσιάζει το υπό συζήτηση σχέδιο νόμου θα έχουν ως συνέπεια μεγάλη οικονομική απώλεια και περιορισμό θέσεων εργασίας.
Ευελπιστούμε στην επανεξέταση και επαναξιολόγηση.