Οι παραδοσιακές ακαδημαϊκές δομές, έχουν πλέον αρχίσει και αυτές να αναγνωρίζουν τον καίριο ρόλο στη διαμόρφωση και την ανάπτυξη δεξιοτήτων (skills) μέσω του gaming όπως:
- Αντίληψη – τα παιχνίδια βελτιώνουν τη γνωστική λειτουργία & τον χρόνο αντίδρασης
- Αντανακλαστικά – η ταχύτητα εξέλιξης των παιχνιδιών απαιτεί την γρήγορη αντίδραση
- Αυτοπεποίθηση
- Διαπραγμάτευση
- Διαχείριση Χρόνου
- Διαχείριση Αλλαγών
- Δημιουργικότητα – η εφαρμογή ενός σχεδίου είναι κομβικής σημασίας
- Ευρηματικότητα – ο υψηλός ανταγωνισμός οδηγεί τους παίκτες στην αναζήτηση τρόπων να ξεχωρίσουν
- Επικοινωνία
- Επίλυση Προβλημάτων – η πολυπλοκότητα των παιχνιδιών απαιτεί την αναζήτηση λύσεων
- Επιμονή στην Επιδίωξη του Στόχου – η επιδίωξη του στόχου είναι το κίνητρο για τη βελτίωση του παίκτη
- Ηγεσία
- Κριτική Σκέψη – η γρήγορη λήψη αποφάσεων είναι βασικό συστατικό για την πρόοδο του παίκτη
- Λογική – μέσω των παιχνιδιών αναπτύσσεται η λογική σκέψη
- Μνήμη – ο όγκος πληροφοριών αναπτύσσει την ικανότητα της μνήμης
- Ομαδικότητα – η δομή των παιχνιδιών απαιτεί συνεργασίες
- Προσαρμοστικότητα
- Συναισθηματική Ισορροπία – για την επίτευξη του στόχου απαιτείται η σωστή διαχείριση επιτυχιών & αποτυχιών
- Χωρικός Προσανατολισμός – η νέα γενιά παιχνιδιών διαδραματίζεται σε ένα περιβάλλον 360 μοιρών
Για τη θετική επίδραση των videogames στον εγκέφαλο έχει ασχοληθεί ιδιαίτερα ο τομέας της νευροεπιστήμης. Εξαιρετικά αναλυτική και ενδιαφέρουσα η παρουσίαση της Δάφνης Μπαβελιέ (Daphne Bavelier) εδώ. Είναι καθηγήτρια πανεπιστημίου και γνωστική νευροεπίστημονας με ειδίκευση στην πλαστικότητα και μάθηση του εγκεφάλου.
Ακαδημαϊκά Ιδρύματα του εξωτερικού, στις ΗΠΑ και τη Ν. Κορέα, προσφέρουν υποτροφίες χιλιάδων δολαρίων σε επιτυχημένους gamers, ενώ οι “ομάδες” και τα “πρωταθλήματα” των Esports στο κολεγιακό επίπεδο αναπτύσσονται με γεωμετρική πρόοδο.
Μεγάλες επιχειρήσεις σε παγκόσμιο επίπεδο,
* Προσεγγίζουν το gaming, τόσο στην κατεύθυνση της προσέλκυσης και επιλογής νέων προσλήψεων, όσο και στην ανάπτυξη στελεχών κάθε βαθμίδας, μέσω εκπαιδευτικών gaming προγραμμάτων.
* Αποδέχονται τα οφέλη που μπορεί να αποκτήσει ένας gamer και πως αυτά μπορούν να αποτελέσουν έναν ουσιαστικό πολλαπλασιαστή της αποδοτικότητάς του.
* Στρέφονται στο gaming είτε σαν προσόν του υποψηφίου, είτε σαν κίνητρο του υπαλλήλου.
Ακόμη και ο Αμερικανικός Στρατός χρησιμοποιεί το επιτυχημένο game «America’s Army» από το 2002, ώστε να προκαλέσει ενδιαφέρον για εισροή νέων στις τάξεις του. Μελετητές το χαρακτηρίζουν ως το στρατολογικό εργαλείο, που έχει αποφέρει τον μεγαλύτερο αριθμό κατατάξεων στην ιστορία του στρατεύματος εν καιρώ ειρήνης.